Forum Forum AFA & PHO-BOS Strona Główna    
  Profil  
FAQ Szukaj Użytkownicy Rejestracja Prywatne Wiadomości Zaloguj  

Materiały potrzebne do 2 kolosa cz.5 SPRAWDZIAN

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum AFA & PHO-BOS Strona Główna :: Historia sztuki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
syndrom
Administrator



Dołączył: 16 Paź 2006
Posty: 271
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Skąd: Puławy

PostWysłany: Pią 11:09, 08 Cze 2007    Temat postu: Materiały potrzebne do 2 kolosa cz.5 SPRAWDZIAN

1. Śmirć Marata, Przysięga Horacjuszy, Przysięga w sali do gry w piłkę to dzieła:
a. J. L. David’a
b. J. A. D. Ingres’a
c. B. Westa
2. Styl eklektyczny to:
a. Styl w architekturze łączący elementy stylu wcześniejszej epoki, niekiedy przerysowując je, przekształcając
b. Określenie natury stylistycznej, najczęściej odnoszące się do architektury, stosowane zwykle do dzieł łączących w sobie rozmaite style
c. Natura stylistyczna łącząca się stosowaniem groteskowych elementów dekoracyjnych w architekturze XIX wieku
3. Kierunek w malarstwie, który najpełniej rozwinął się w ostatnich trzech dekadach XIX wieku, wykorzystujący technikę dywizjonizmu i pointylizmu to:
a. Symbolizm
b. Impresjonizm
c. Postimpresjonizm
4. W 1794 roku:
a. Założono Muzeum Zabytków Francuskich
b. Powstało dzieło „Śmierć Sokratesa” David’a
c. Rozpoczął się postklasycyzm
5. Dwaj najwybitniejsi rzeźbiarze klasycyzmu to:
a. B. Thorvaldsen i A. Canova
b. B. Thorvaldsen i R. Smirke
c. A. Canova i A. Rodin
6. Artystą, który stworzył podstawy realizmu był:
a. H. Daumier
b. G. Courbet
c. F. Millet
7. Nurt w sztuce, zwłaszcza w malarstwie, oparty na uporządkowanych zasadach tworzenia i nauczania, w których największą wagę przywiązywano do kopiowania gipsowych kopii rzeźb antycznych i przestrzegania tematów to:
a. Eklektyzm
b. Akademizm
c. Hierarchizm
8. Ojcem impresjonizmu był:
a. E. Manet
b. E. Degas
c. C. Monet
9. Cykl „Kaprysy” i „Okrucieństwa wojny”, a także obraz „Rozstrzelanie powstańców madryckich” to dzieła:
a. F. Goi
b. E. Delacroix
c. T. Gericault
10. Podkreśl cechy należące do romantyzmu: akcentowanie centralnej partii obrazu, tajemnica, ucieczki w średniowiecze i orient, ponura i stonowana kolorystyka, harmonia, fascynacja mistyką, zaangażowanie w politykę, symetryczna i prosta kompozycja, diagonale w kompozycji, dynamizm, kontrastowa kolorystyka, tematy miłosne i religijne,
11. Najwybitniejszym malarzem doby baroku, który zrewolucjonizował podejście do malarstwa był:
a. Michael Merisi
b. Rembrandt van Rijn
c. Diego Velazquez
12. Podkreśl cechy należące do architektury klasycyzmu: stosowanie porządków klasycznych, miniaturowość i delikatność dekoracji, dopasowanie budowli do otoczenia, stosowanie portyków, symetria, kolumnady, rzeźby antyczne, podział wnętrz na mniejsze partie w celu uzyskania dużej powierzchni, oszczędność dekoracji, monumentalizm, sprowadzenie budowli do prostych brył geometrycznych
13. Co się wydarzyło w:
a. 1606-26:
b. 1575-84
c. 1874
14. Van Mengereen to:
a. Fałszerz podrabiający dzieła Vermeera w latach 30 XX wieku
b. Wybitny przedstawiciel grupy małych mistrzów
c. Pierwszy dyrektor akademii malarstwa holenderskiego
15. E. Degas, C. Monet, C. Pissarro, A. Renoir to przedstawiciele:
a. Akademizmu,
b. Realizmu
c. Impresjonizmu
16. Najwspanialszy i najbardziej rozpropagowany w architekturze barokowej typ kościoła jezuickiego w Rzymie nosi nazwę:
a. Santa Susanna
b. Il Popolo dei Murae
c. Il Gesu
17. Nurt w sztuce przełomu XIX i XX wieku wyróżniający się płynną, giętką linią, a także czerpaniem wzorów z natury, oraz wykorzystaniem motywów roślinnych nazywa się:
a. Symbolizmem
b. Secesją
c. Modernizmem
18. Michał Anioł XIX wieku, w którego twórczości można odnaleźć cechy stylistyczne wszystkich nurtów, protoplasta eksperymentatorów rzeźby XIX wieku to:
a. A. Rude
b. A. Rodin
c. H. Daumier
19. Do podanych poniżej prawdziwych nazwisk artystów dopisz ich pseudonimy:
a. Michaelangelo Merisi
b. Giacomo Barozzi
c. Michaelangelo Buonarotti
20. Autorem kopuły florenckiej był:
a. Michelozzo
b. Alberti
c. Brunelleschi
21. Dopisz artystę do dzieła:
a. Kamieniarze
b. Paulina Borghese jako wenus
c. Ekstaza św. Teresy
d. Primabalerina
e. Śniadanie na trawie
f. Il Gesu
g. Solniczka Franciszka I
h. Las Meninas
i. Impresja wschód słońca
22. Dopisz do nazwiska artysty nurt, w którym działał:
a. W. Blake
b. T. Gericault
c. V. van Gogh
d. P. Cezanne
e. F. Millet
23. Artystą, który w przeciwieństwie do pozostałych impresjonistów fascynował się efektami wywoływanymi przez sztuczne światło lamp był:
a. P. Serusier
b. P. Seurat
c. P. Cezanne
d. E. Degas
24. Wyjaśnij pojęcia:
a. Pointylizm
b. Dywizjonizm
25. Wypisz najważniejsze założenia przebudowy Paryża i Waszyngtonu w XIX wieku:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum AFA & PHO-BOS Strona Główna :: Historia sztuki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Charcoal2 Theme © Zarron Media

Regulamin